سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به مناسبت دهه فجر ( روایت فرح از فرار شاه )

 

دهه فجر,ایام الله دهه فجر,چگونگی فرار شاه از ایران

 

دهه? فجر انقلاب اسلامی به روزهای 12 تا 22 بهمن 1357 گفته می‌شود که طی آن آیت الله سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال 1357 به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

 

-------------------------------------------------------

روایت فرح از فرار شاه/ ماه‌ها بود خواب راحت نداشتیم
ساعت دو بعد از ظهر 26دی ماه بود که خبر فرار شاه از رادیو پخش شد، فریاد شادمانی مردم ایران به هوا رفت، چراغ اتومبیل ها روشن شد، برف پاکن ها به رقص درآمدند، بوق ها به راه افتاد، و غلغله شهر های ایران را برداشت.برخی عکس شاه را در اسکناس درشت پانصد تومانی و هزار تومانی سوراخ کرده بودند و بر دست گرفته بودند. جمعی نیز عکس های حضرت امام خمینی (ره) را بین سرنشینان اتومبیل ها پخش می کردند.

ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 94/10/25 | 2:0 عصر | نویسنده : کلاس چهارم | نظرات ()
ترک تحصیل فرزندتان به چه دلیلی است؟

 

ترک تحصیل و افت تحصیلی یکی از مشکلاتی است که والدین امروزی با آن درگیر هستند. بسیاری از بچه های امروزی تمایلی بهدرس خواندن ندارند ولی علت این عدم تحمایل به دری خواندن چیست؟

علت ترک تحصیل کودک تان چیست؟

در سال های اخیر شاهد رکود تحصیلی بین دانش آموزان نوجوان به دلایل مختلف هستیم. برخی از دانش آموزان، به خصوص پسرها دوست دارند هر چه زودتر وارد بازار کار شوند و به همین دلیل تحصیل را کنار می گذارند.

ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 94/10/21 | 11:20 صبح | نویسنده : کلاس چهارم | نظرات ()

امیرکبیر مردی با آرمانهای بلند، پیشقراول مبارزه با استعمار
بیستم دی ماه مصادف است با شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر، ستاره بی نظیر تاریخ ایران زمین که صد و پنجاه و اندی سال پیش به عنوان صدراعظم ایران درخشید و در کمتر از سه سال و دو ماه بعد از شروع صدارتش خاموش شد. آشپززاده ای که به دلیل استعدادش مورد توجه قرار گرفت و توسط قائم مقام، والامقامی آگاه و وطن پرست شد.

ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 94/10/20 | 1:3 عصر | نویسنده : کلاس چهارم | نظرات ()

چه زمانی و چگونه نه بگوییم؟

مهارت نه گفتن

نه گفتن را یاد بگیرید

 

اگر عادت دارید همیشه پاسخ مثبت بدهید، برایتان نه گفتن ممکن است دشوار باشد اما یادگیری این مهارت بخش مهمی از مدیریت استرس و تسهیل کردن زندگی است.


نه گفتن را یاد بگیرید
شاید به ظاهر، این که همیشه به همه پاسخ مثبت بدهید راحت تر باشد، اما به چه قیمتی؟ تا به حال فکر کرده اید شاید پاسخ منفی در بسیاری از مواقع گزینه بهتر و مفیدتری برای رهایی از استرسهای زیاد است. احساس میکنید به خاطر تعهدات و وظایف زیادی که به عهده گرفته اید، ظرفیتتان پر شده است؟ تلاش میکنید با عجله کارهای زیادی را در زمان کوتاه انجام دهید؟ اگر چنین است با یادگیری نه گفتن به راحتی میتوانید از این استرسها رها شوید.
 فاطمه جعفرزاده حسن آبادی

ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 94/10/20 | 11:40 صبح | نویسنده : کلاس چهارم | نظرات ()

وقتی تبلت، فرزندتان را وابسته می کند!

 

مضرات موبایل برای کودکان,مضرات موبایل

تاثیرگذاری روی تربیت جنسی بیشتر معطوف به استفاده مناسب یا نامناسب از فضاهای مجازی است

 

 «چرا من نمی توانم تبلت داشته باشم؟» در پاسخ به این سوال کودک یا نوجوان تان چه می گویید؟ چطور مجابش می کنید که استفاده از این ابزارهای ارتباطی جدید به دردش نمی خورد؟ اصلا خودتان هم قبول دارید که بچه ها قبل از سن مشخصی نباید به تلفن همراه، اینترنت، فضای مجازی و ... دسترسی داشته باشند؟ یا جزو آن دسته از پدرها و مادرها هستید که مهمترین پز روشنفکری شان این است که به عنوان کادوی تولد 7 سالگی برای فرزندشان تبلت خریده اند و بچه هم فقط و فقط برای آموزش و درس از آن استفاده می کند؟!

اصلا زمان خرید تبلت و موبایل و ... برای بچه ها در چه سنی است، از چه زمانی می توان آنها را با دنیای مجازی و اینترنت آشنا کرد و نظارت والدین روی استفاده کودک شان از تکنولوژی های روز باید چگونه باشد؟ در ادامه سعی کردیم مهمترین سوالات شما را در این خصوص از دکتر رابعه تبار، روانشناس بپرسیم.

فاطمه جعفرزاده حسن آبادی

ادامه مطلب...




تاریخ : یکشنبه 94/10/20 | 11:31 صبح | نویسنده : کلاس چهارم | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.